Daisypath Anniversary tickers

Followers

Friday, January 16, 2009

~Dingin~

Ziana: Tetap maintain...

Ziana Zain - Dingin

Dingin malam yang menyelubungi
Hening sayu dalam hati
Berbicara bersendirian
Ku rasa resah
Selama dibuai rindu
Pada cinta yang terlalu
Terpendam di dalam hayalan
Kan ku leraikan impian indah
Kepadanya ku berserah
Mungkin tak daya
Ku tawan cinta yang sama

Dinginnya getaran asmara
Sentuhan mula bermadah
Ku tak bisa juarai
Jiwa yang ku tak punya
Dinginnya bila kau berkata
Ruang buat ku tiada
Memoriku gengamilah
Biarkan aku beralah
Dalam hatiku tiada dendam
Walau impian semalam
Masih mekar dalam ingatan
Kan ku leraikan impian indah
Kepadanya ku berserah
Mungkin tak daya
Tawan cinta yang sama

Mula2 aku dengar lagu ni…..aku tak de lah rasa best sgt. Tapi one day baru2 ni, aku kebetulan terdengar lagu ni dan menghayati liriknya. Sedih….Itulah yang aku rasakan kalau aku berada di tempat insan yang mengalami dugaan hidup seperti lirik lagu ni.

Rasanya lagu2 ini sesuai untuk orang yg pasrah bila kehilangan orang tersayang dengan kehadiran orang ketiga….Mungkin macam2 sebab bila seseorang lelaki itu berubah atau dingin dgn kita….Tapi yang penting kita kena redho dan cuba utk memaafkan biar apapun sebabnya…Kuasa memaafkan itu besar. Baru2 ni aku saja mencerita kebahagiaan kwn2 yang dah kawin dengan En. Wap, selamba dia cakap, jgn lupa dlm ramai2 kawan kita yg dah kahwin, ramai jugak yg tengah retak?...Kecut aku dengar…Cepat2 aku tanya sape…selamba dia ckp…adalah…tak boleh bgtau…org pompuan bukan boleh percaya nak simpan rahsia bab gossip……huhuhuhu…kena sebijik…

Sedih dan rasa kalut gak dgn isu “dingin” institusi rumah tangga sekarang. Tapi yang penting untk menuju ke gerbang perkahwinan..kena redho dan tawakal dgn pasangan yg dipilih….(mcm expert lak isu rumah tangga ni..:P)

Apapun aku tetap suka lagu ni…positif jek dalam memujuk emosi diri….teringat lak Juara Lagu hari Ahad ni…hrp2 kakak Ziana ni ada harapan utk menang…hehehehe…

1 comments:

Unknown said...

Dingin ehhh...Ziana tak menang la...takde rejeki dia..huhuhu...ko pun dingin gak ke dalam "rumah tangga"...hehehehe