Daisypath Anniversary tickers

Followers

Wednesday, January 28, 2009

Batuk + Malas keje + Bengang

Sejak semalam lagi aku batuk2. Huhuhu…rasa nak pecah kepala bila batuk datang. Ubat batuk yg dibekalkan doc masa dapat mc dulu, baru je Kak Nana (my new housemate) buang sebelum cuti raya cina hari tu…sebab aku minum sikit je, drpd menyemak, dia minta izin aku nak lagi ke tak ubat batuk tu. Aku time tu konon2 merasakan ubat batuk tu tak diperlukan dah…slumber je ckp…”buanglah, bukan sy minum pun”…aku mmg benci ubat batuk…sejak azali lagi. Sekarang batuk menyerang lagi, seksa betul rasanya, nak pegi amik ubat baru lagi la terasa mls…nah..sekarang suara aku semakin “seksi” jadinya.

Keadaan batuk ni mungkin menyumbangkan sedikit tahap kemalasan aku untuk buat kerja hari ni. Masih dlm mood cuti lagi. Semua benda pending disebabkan ramai yg cuti..huhuhuhu..Memang aku malas tahap gaban hari ni. Tapi mls2 pun, aku turun gak kat production…utk follow up psl project yg aku assist under bos aku.

Di sinilah tahap kebengangan aku bermula. Aku turun saja ke production, aku jumpa terus dgn seorg minah supervisor ni, actually aku tak kenal sgt minah India tua ni. Hampeh tul, aku tanya dia elok2…dia ckp dia bz plak…Bukan bz sgt pun rasa aku…serabut adalah…spt biasa tahap kesabaran aku mmg tinggi deal ngan makhluk2 mcm ni…so aku ckp…bila masa dia free?...Abis keje kul brape? Slumber dia ckp kul 5.30 ptg terus balikl sbb ade sembahyang..Huh, aku sabar lagi time tu. Then aku ckp…ok..pg esok I nak update progress build…sharp kul 10.00am. Promise?...Dia cakap ok…pukul 10.00am.. So, tak sabar nak tunggu kul 10 pg esok, kalo dia tak feedback lagi…aku tau ler apa nak buat..first time deal ngan dia…aku kena study peel dia dulu…Mmg tu jenis aku…Tak suka marah2 melulu…Abis2 kuat aku repot je kat superior dia…abis citer!!!

1 comments:

en_me said...

dah abis citer blom.. salammms