Daisypath Anniversary tickers

Followers

Wednesday, January 7, 2009

Anak2 Jiranku.....Pengubat di kala sepi di perantauan

Hari ni aku kelam kabut dgn line readiness nak kena update dgn bos. Aku kena make sure semua tools and equipment dah ready utk support produk baru dan customer baru dari Australia. Lagipun ptg ni, ada plant tour dengan customer dan aku kenalah push semua yg terlibat utk convince customer yg kitaorg dah ready dgn build minggu depan. Walhal, macam2 isu lagi kat belakang tabir….huhuhuhu…

Actually, dlm dok bz2, aku dapat mail dari Kak Nana, my new housemate skrg…….hehehehe...Juga gambar masa kitaorg shopping kat Jusco Seberang Perai City. Kami pergi bersama2 ngan jiran kami, Kak Ani and family. Just nak bercerita tentang anak lelaki jiran aku, Aqeed Ruzaimi…Nama Aqeed lambang kekuatan, keteguhan…aku pilih nama tu dan cadangkan kat mama dia…hihihihi.Hasil perkahwinan Pn. Rushaini dan Arif Pheng Lee Abdullah….9 Januari 2009 ni genap umurnya satu tahun. Satu tahun membesar depan mata aku, dari tinggi sejengkal setengah, dah besar dah budak cinonet ni…huhuhu.

Pose depan x-mas tree

Masa sampai Jusco, kitaorg berpecah, aku ngan kak Nana saja kidnapped Aqeed, lagipun dia memang excited nak ikut kitaorg…mama dia selalu cakap, suka sgt nak ikut anak dara ni?.......hihihihi….

Umur dah hamper setahun, kalau hujung2 minggu, aku sesekali jadi maid diorang, mandi, pakai lampin, pakaikan baju utk dia…cari pengalaman dulu sebelum timang anak sendiri...hehehe.. Kakak dia si Alissa tgh sibuk belajar bercakap, naik confuse aku sama ada perkataan yg keluar dari mulut dia Chinese or malay words….Susah betul.

Saja nak share cerita masa aku ngan Kak nana bawak dia pegi makan kat Ichiban Ramen, semua makanan tak sesuai dgn dia, so tak bg dia bosan Kak Nana sesekali suapkan ice blended dekat dia, bukan main happy lagi. Dah lama sgt, kitaorg sembang n lupa dia, dia mula membuat mcm2 memek muka untuk tarik perhatian. Last2 dia nangis, tanda protes…hehehehe.
Pose sebelum mknan smpai dan bateri kamera flat

Lps makan, kitaorg masuk Jusco untuk survey hadiah kat Tini. Aqeed langsung tak duduk diam, boleh pulak dia usik2 kita main cak2 dan kejar2 area barangan elektrik. Huhuhu…yang jatuh saham aku la nampaknya, dgn terkedek2 dia jalan, tak kurang jugak yg dok ckp cutenya bdk ni..bangga gak aku ngan pujian2 tu wlpun mmg bukan anak aku pun....aku pun buat2 la kejar dia.. Gelak mengekek2, hyperactive sungguh. Aqeed n Alissa...2 beradik hyper
Erm…semalam lps balik keje, dia panggil aku dari gril umah dia. Suara dia dahlah kasar, mcm suara anak teruna lak...hihihi.. Aku singgah la kejap….Muka seposen je, mintak simpati utk bermanja la tu.. Mama dia cakap dah pandai buat eksen bila lagu Madagascar keluar iklan kat TV, dia baru start pandai goyang badan…comel betul…mama dia selalu komplen nyesal ngan cdgan aku letak nama Aqeed...katanya anaknya hyper sbb nama itu…ye ke?…Jatuh ke, lebam ke, dia nangis kejap je, pastu sambung main balik…Gigi dah tumbuh banyak…Nakalnya makin terserlah…apatah lagi baru2 ni kantoi dok menilik diri dia kat cermin……Bila kantoi tau pulak malu2…pandai betul…Agak2nya memang anak kacukan ni pintar kot?......

baru 2 bln...time ni memang nampak mcm anak cina, tapi versi gelap sikit

Time ni umur dia brape bln ntah...tak boleh letak, nak duduk je keje dia, mama dia letak dlm car seat dia n bg tgk TV pg2 supaya dia tak meragam..Nampak Alissa pose macam kakak penyayang...padahal cukup dengki ngan adik dia....hehehe

3 comments:

Unknown said...

Salam....anak2 jiran jer..anak2 sendiri bila lagik? huhuhuhu...

DeLLa said...

anak jiran ko yg pmpn tu..ade iras muka ank sedara zam..tp ank sedara zam versi gelap sikit..serius aku krg berkenan (bkn tak suka ok!)ank sedara dia yg ituu..huhuhu...jgn tanye kenapa ok..pnjg citernyerr..hehehe..

Lina said...

Dean: kahwin pun belum lagikk...dah ckp psl anak ek??

Della: Tak ckp pun aku dah tau ko tu tak berkenan ngan anak sedara ko yg tu, jgn blame bdk disebabkan salah mak budak!!