Daisypath Anniversary tickers

Followers

Wednesday, December 3, 2008

Yesterday was my birthday.


Semlm genap umur aku 27 thn……huhuhuhu…terasa tua plak. So, the first person yg wish adalah Pn. Della, beberapa jam terawal, dgn alasan kredit takde, kesian betul kwn aku yg sorang nih…aku tau dia mungkin tido awal je sejak kawen ni (aku agak je la). Dia tak sanggup nak tunggu detik 12 tgh mlm ler tu…hehehe…Actually, mlm besday tu aku mmg beradu agak awal disebabkan aku letih dan mmg bdn aku rasa mcm nak demam, tekak plak sudah sakit sejak dua tiga hari lps. Seperti biasa, Pn. Della agaknya tahu, aku kalo demam sikit2 mmg tak mkn ubat punyer. What a macho girl…kikiki…So, lps je baca novel The Firm…aku mmg belayar dlm mimpi.................entah fasa ke berapa ntah…En. Wap bg msg Hepi Besday…dia takkan call sbb dia bdk baik, kalo nak call mesti tanya aku dah tido ke blum…disebbkan mengantuk aku just reply…TQTQ je…hampeh punyer awek agaknya aku ni. Msg kedua dia tanya aku dah tido ke blum, aku dgn slumber reply, dah tertido,ngantuk, (dlm nak reply aku tertido dan tersdr2 br send) lps tu dia just say gud nite je. Tau mmg aku tido sakan…Entah nape mata tak boleh nak bukak luas2 ntah.

Esoknya, adik2, anak sedara and ofismate say hepi besday. Terharu gak, huhuhu........... Sepjg hari dok tunggu En. Wap call, tp tak call2. Aku pujuk hati ada la surprise tu..hehehehe. Dekat nak balik keje dia call, ajak kuar for the dinner. Dia nak blanje special, suruh aku pilih location. Aku ckp ngan dia, otw kita decide nak mkn mana.

Lps maghrib, dia jemput, seperti biasa, aku mesti lambat bersiap. Kesian dia dok tunggu, aku lambat pun bukan sengaja. Tgh bersiap, Tini msk bilik aku bwk kad jemputan kawin dia, aku pun sembang la kejap..aku bkn jenis yg main redah je, kena jaga hati dan dgr je si Tini bercerita. Erm, aku dlm hati dok berkira2, En. Wap mesti tggu lama ni.

Walaupun aku kuar lambat, En. Wap tetap tenang seperti selalu, kesian gak kat dia. Dlm keta, aku tak tau nak mkn apa dan nak pegi mana. So, slumber dia ckp…kita makan cucur je la…aku pun cabar dia, jom cari cucur mlm2 ni?...dia gelak je…

Last2 dia bwk aku ke sebuah kafe dekat Pantai Jerjak, erm…suasana tepi pantai dan dr sana nampak jeti ke pulau Jerjak dan jambatan pulau Pinang. Aku pesan lagsana saja disebabkan kedai tu tak byk menu sgt. Mata aku tetiba ternampak cucur bilis…aku gelak dan tunjuk kat dia, dia terus order…aku tau dia sindir aku la tu.....
Kebetulannya aku mkn lagsana sikit je sbb awal2 aku bedal cucur bilis tu. Mmg sedap…So, mlm besday, aku dapat mkn cucur bilis…tulah kuat mencabar lagi…Lagipun En. Wap tak sangka yg kat kafe tu ada cucur bilis. Kebetulan betul la………Moralnya…Anything can be happen je dlm idup ni….

Sebelum msk umah En. Wap bg surprise ngan bungkusan cantik, ada teddy bear yg aku mmg berkenan. Bila pkir2 aku ni mcm bdk2 la plak…hadiah ke 27 dpt teddy bear…



Am I too childish?....huhuhuhuh…

2 comments:

DeLLa said...

eceh2..dpt teddy bear..tingat plak aku teddy bear bucuk ko dulu..ade lg ke?

aku btl2 takde kredit le long!!mane bleh tido awai mlm2..nak tido kan anak lagi..kemas umah dll..

anyway cpt2 le kawen ek

Lina said...

teddy bear mr bean tu ada lagi la...aku kan setia, dpt yg baru, yg lama kena kenang tau....hehehehe...bgs ko ni ek...hrp2 kurus la cepat, kehidupan dah bz tuh....