Daisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, December 18, 2008

Semalam Punyer Cerita.........

Semalam review aku nyer achievements kat sini ngan bos aku…Kelakar pun ada sebab review macam koya best jek. Aku ngan bos aku gelak jek…macam iye2 je tulis…Mengampu abis la…Dia ckp, kena maintain and achieve apa yg ditulis tu. Erm…but Alhamdullilah, naik la sikit gaji dari biasa….Dalam ekonomi gawat ni aku kena syukur sangat2 dpt keje ni. Nak kata aku suka keje ni sgt, tak jugak…masa mula2 apply pun aku tak ingat apa post yg aku mintak…pun aku tak berapa clear ngan job description dia….Yelah aku bukan dari manufacturing background. Datang dari bidang construction…aku totally blur…Teringat kata bos aku masa interview ari tu…”Everything can be learn”…….Spontan aku setuju ngan kata2 dia…

Kadang2 aku terfikir nape la aku asyik tercampak dlm scope keje yg kena deal ngan org, yg nak kena manage org…Pun…aku syukur sgt, dgn keje yg background cam ni aku boleh kenal ramai org, leh improve communication skill aku, leh tau peel mcm2 org, kena pandai amik ati dan physco org. Aku punyer kelemahan, aku tak reti nak marah2 org….Malah bos aku pun cakap, kena tegas sikit…huhuhu….tapi dlm kelemahan aku ni aku pandai gak physco org….nak suruh berkerjasama…..Memang betul kata org, keje ngan machine lagi senang dari keje ngan orang ni….tapi keje ngan org byk cabarannya…kena byk sabar…last2 orang2 nilah yg akan baik ngan kita semulajadinya….Percayalah…untuk berjaya dalam apapun, kuncinya kena sabar…Itu yang Allah dah janji….Tengah terfikit2…apa azam tahun 2009 ni….

Rasanya thn depan kena lebarkan sayap luas2. InsyaAllah ada kehidupan baru mendatang tentunya bersama dgn cabaran2 baru…InsyaAllah….



P/S: Best jadi burung2 ni, boleh terbang merentas awan. Tapi teringat semalam aku langgar 2 ekor burung merpati depan kuil hindu otw pergi keje. Aku ingat burung tu nak lari masa keta aku redah jalan tu, rupa2nya tidak...Apa nasib burung tu agaknya, nasib baik cermin keta aku takde apa2...Aku perasan keta blakang aku mengelak lps burung2 tu tercampak kena langgar ngan keta aku...Huhuhuhu...kejam ke aku?...Kalo hidup pun, mesti cedera....yg diorg tak lari awal2 tu nape ek?...Burung 2 ekor tu nak bunuh diri agaknya....hehehehehe...Apapun yg diciptakan Allah tu ada kelebihan dan kelemahan ek...So, ambillah iktibar dari kekurangan dan kelemahan itu...

0 comments: