Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, March 10, 2009

~ All d way from Tambun~

Sebenarnya sudah lama aku nak publish psl aktiviti hujung minggu bersama geng2 jiran2 rumah aku, tapi langsung tak berkesempatan disebabkan masa yg terlalu padat…(hahhaha…padat la sgt). Dah lama rasanya tak lepak2 dan mengikuti aktiviti kekeluargaan mcm ni, so sabtu lepas (28 Feb) kami berangkat ke Tambun Lost World, dekat Ipoh. Pada mulanya aku takde lah berminat sgt, tapi disebabkan aku mmg takde aktiviti hari tu, apa salahnya aku ikut je. Aku org paling lambat bersiap sbb mmg aku tak prepare pun nak pergi, so dgn selambanya aku pergi sehelai sepinggang…padahal diorg semua dah siap dgnbaju dan seluar mandi msg2.

Kami bertolak seawal 7.10pg, pagi pun masih gelap lagi. Aku actually mati2 ingatkan diorg nak pergi ke Bukit Merah, aku silap paham rupanya….huhuhuhu…Anak2 jiran aku, Kak Ani muka sembap baru je bangkit tidur, tapi Alissa nampak excited dgn swinning suit dan jaket swimming dia. So, berangkatlah geng2 Taman “X” aku. Kami singgah di R&R Changkat Jering dan membedal nasi goreng dan bekal yg Kak Ani bawak..mmg best…entah sbb lapar atau sebab dia msk memang sedap.

Kami sampai di sana sekitar kul 11pg, tempat tu pun baru jek bukak. Kanak2 riang sudah tak sabar nak main air termasuklah mak kanak2 riang dan teman2nya. Aku memang dah set dlm kepala, aku just pegi nak tangkap gambar diorg je, bukan mandi…Itupun atas sebab2 tertentu…kalau tak mmg aku org first yg menyelam….hehehehehe…. Memang best dan best sgt kat sana, rasa ralat sgt sbb aku pun tak bwk baju spare. Tp basah gak ler seluar aku hari tu. Sempat main game kat sana. Erm…kat bwh ada gambar2 diorg yg sempat aku snap. But, tempat ni sesuai sgt utk yg berfamili…Cuma yg tak best, makanan yg dijual tak best lgsg, tak byk pilihan. Kalaulah boleh bwk makanan dr luar kan best….:p… So foto2 di bwh boleh menggambarkan ke"hepi"an kami hari tu....sampai umah mmg keletihan sgt2...

Salah satu pose dr anak2 jiran yg mmg hepi dan aktif hari tu...

4 comments:

Unknown said...

bestnya bercuti - rasanya baru bercadang nak kesana cuti penggal ni...
tgk gambar macam menarik.

DeLLa said...

owh sgt jeles ok!aku ntah bila bleh cuti2 mesia ni

kuIna said...

rajinnya jenjalan dgn jiran... kwsan taman sayur mana yer?

Lina said...

jinggo: mmg best...bagus utk family

della: ala, alang2 balik kg tu singgah la, tapi tunggu asiyah dah besar sikit ek...

kuina: biasala kita hidup berjiran...tp kita bukan dr taman sayuran tau...kita kwsan nama2 pokok balak ler...hehehhee