Daisypath Anniversary tickers

Followers

Wednesday, February 10, 2010

Ujian Buat Kami....

Rasanya bermula hari Ahad lepas, kegembiraan kami kian suram. Menerima berita kurang baik tentang perkembangan bb yg dikandung membuatkan my life that day totally

'black out'. Sebelum ini aku tidak pernah tahu wujudnya satu penyakit yg dinamakan Diafragamatic Hernia, which is the one that suspected to our bb. Mendengar penjelasan dari Dr. Chang, aku sekadar mengangguk2 apa komplikasi yg akan berlaku sekiranya bb kami disahkan dgn DH. Erm, agaknya dapat dibygkan bagaimana keadaannya nanti slps bb dilahirkan. Sebaik saja keluar dr bilik Dr. Chang, aku dan En. Wap berpandangan sesama sendiri, menarik nafas and we both speechless.

Di dlm kereta, aku memang tidak dpt menahan rasa sebak, aku nangis dan sedih. En. Wap memujukku supaya bersabar, katanya belum confirm lagi, just suspected only. Whatever pun, aku cuba merilekskan diri. Balik ke rumah, masing2 diam, nothing much to say, masing2 cuba berfikir dan memujuk hati.

Ketika Dr. Chang memberitahu kami...
"There's nothing we can do now and bb will grow as normal until delivery time" Gulp...hati kecik aku berkata...Ada sumthing yg aku boleh buat....Doa dan mintak pd Dia...Itu sahaja harapan yg aku ada sekarang dan itulah kekuatan yg aku pegang.

Hari Isnin msk kerja, I was totally hibernated at my desk, searching as much info as I can to know details about this DH. But, ended up still can't ease my worry. Even my engineer thought i'm on leave that day....Sikit pun aku tak follow up progress project from team.

Hari Selasa, aku doa agar Allah bagi aku sedikit ketenangan dan kekuatan utk hadapi semua ni. Aku try to be positif, which is it's really work for me. Aku rasa mcm energetic and cuba bekerja seperti biasa. But not En. Wap's day i think, he picked me up masa balik keje and aku bgtau, I'm jut thinking, if betul2 benda ni jadi kat kita, kenapa Allah pilih kita, in 5000people, there's must be sumthing yg kita tak tau.'
En. Wap replied and said" Ini ujian yg plg "best" utk kita...He cried in front of me for the first time. Aku, air mata keluar jgk, but why aku rasa aku sungguh kuat smlm, aku pujuk dia dan genggam tgn dia erat dan kami diam menyepi slps tu.

Hari ini, my collegues pujuk aku, Keajaiban tu Milik Tuhan...Yup...mmg aku setuju sgt2 and I felt a bit released after 3 days i knew about bb condition.

Sekarang, aku pujuk diri, benda belum lagi disahkan sepenuhnya, baru saja msk 5 bln, anything can happen, human error, miracle....Mungkin ia satu ujian sementara buat kami...Sekarang kami hanya mampu berdoa...Doa itu adalah utk kami skrg.....BB masih aktif seperti biasa ...harap2 baby akan terus begitu sampai aku dulu yg menutup mata...:)

2 comments:

DeLLa said...

takde apa la tu..yakin ok...Allah tu lg maha kuasa

Norazrani Maamin said...

kak long,

insyallah x de ape2..jgn difikirkan sgt..kesihatan diri yg penting...kita hanya mampu berdoa kepadaNya...Amin