Daisypath Anniversary tickers

Followers

Monday, February 2, 2009

Hujung Minggu yg Memenatkan.....

Sabtu lepas, aktiviti aku penuh utk satu hari. Pepagi lagi aku, Kak Nana dan Aziah pergi ke Mengkuang Dam utk jogging. Memandangkan kesihatan aku yg tak berapa baik, aku just pegi sana utk jln2 dan menikmati pemandangan indah suasana tasik di waktu pg. Selepas selesai mereka berjoging, aku mengambil peluang utk menunjukkan skil yg tak seberapa bermain badminton. Penat bermain badminton, kami berjln2 ala2 trekking. Dalam pukul 9.30pg, kami bersepakat utk mengisi perut yg mmg lapar.

Sampai tempat yg dituju, masing2 membelasah roti canai dan milo ais. Lama gila tak enjoy mkn mcm tu. Sambil sembang kitaorg bersembang tentang menu utk lunch nanti. Kak Nana yg beria2 mahu masak ala2 seafood. Tapi kitaorg menolak disebbkan mlm seblm tu kami sudah melantak ketam di restoren seafood. Kenyang sgt2 sampai nak termuntah.

Bailk bfast, dalam pukul 11pg kami bergegas ke pasar pagi. Tanpa mandi, kami membeli apa yang patut. Balik rumah sekitar kul 12 lebih, aku terus menyiang ikan, udang dan ayam. Fuh, Kak Nana lgsg tidak menolong memandangkan dia la org paling pelik yg pernah aku kenal. Seumur hidupnya langsung tak pernah menyiang ikan dan hanya ikan kembung saja yg dimakan. So, mmg tugas tu diserahkan sepenuhnya pd aku. Keje dia menyiang sayur. Dalam dok berperang di dapur, kul 3 baru kami siap masak. Antara lauk2nya, ikan kembung masak gulai kuning, kangkung msk belacan, udang masak butter (tak berapa jadi), ayam msk halia, pergedil ayam, sambal belacan dan jgk ulam2. Dek kepenatan, kami hanya mampu mkn sedikit saja. Huhuhu…membazir sungguh!!

Asalnya kami ingin menonton filem MAUT tayangan 4.40 ptg. Kami bergegas pulak ke Sunway Carnival Mall…nyata filem MAUT sudah tidak ditayangkan....sedih betul sbb lepas check dlm paper, filem tu masih lagi di tayangkan….huhuhuh…so, msg2 decided nak tgk citer Bride Wars…tayangan 9.00mlm…Time tu baru saja pukul 5.20ptg. So, kami merayap ler sambil window shopping. Dapat gak la, sehelai baju ngan brg2 rumah sikit. Sempat gak melepak di Noodle Station setelah penat berjalan.Masa menonton citer Bride Wars, aku sedikit terkilan sbb sound system perlahan sgt. Rasa mengantuk pun ada. But, aku rasa berbaloi tengok cerita ni…dan tak sedar bila sound system dia ok balik.

Tagline dia pun menarik…

Even best friends can't share the same wedding day.

Erm…nak tahu tgklah sendiri sbb di akhir movie ni aku ngan Kak Nana nangis plak. Haru betul, aku tak nak nangis pun…Tapi bila melibatkan persahabatan ni…jadi sedih plak rasa…Mmg sepatutnya bila kita down dgn psgn kita, kita akan tercari2 sahabat kita utk meluahkan perasaan…sedih sgt time tu…Kerana satu perkahwinan impian, diorg melupakan persahabatan yg dah bertahun2…Erm...citernya lucu, romantic dan menyentuh hati…Mls nak ulas pjg2…aku tertarik ngan dialog2 kat bwh ni…

Sometimes in life there really are bonds formed that can never be broken. Sometimes you really can find that one person who will stand by you no matter what. Maybe you'll find it in a spouse and celebrate it with your dream wedding, but theres also the chance that the one person you can count on for a lifetime, the one person who knows you sometimes better than you know yourself is the same person who's been standing beside you all along.

Kami pulang ke rumah sekitar kul 11.30mlm. Selepas mandi, aku dan Aziah dipaksa oleh Kak Nana utk mkan mlm…menghabiskan makanan takut membazir…Lps mkn je terus zzzzzzzz……tak pernah enjoy weekend sampai tertekan sampai mcm tu…Takde rest langsung…..Lagi enjoy ke lagi tension?............Huhuhuhu…Penat Badan!!

3 comments:

DeLLa said...

wei..mnm milo ais ek..kena boikot tuh..hehe..

kuIna said...

mengkuang dam... lama tak lepak sana. Apek & nyonya sparuh abad tentu ramai kat situ kan..

Lina said...

della: hahahha...lupa lak...ala restoren tu yg kena boikot....heheehe...

kuIna: pernah pegi sana la ni...erm...mmg ramai apek ngan nyonya..ari ahad ada tai chi, ada senaman, xi gong la...macm2...best!!